«Выбор места для «совона» и организация его пространства основываются на неоконфуцианской эстетике, стремящейся к сдержанности и простоте. Отражая идеалы конфуцианцев …большинство «совонов» строили в глухих местах с прекрасными пейзажами».
Саме школам «совон» присвячено випуск журнала Корейського культурного центру «Koreana» № 4 за 2015 рік.
Совони
– це приватні школи, створені в Кореї в середині 16 ст., що отримали широке розповсюдження в епоху Чосон, в яких молодому поколінню викладались основи вчення Конфуція. Хоч державною релігією був буддизм, конфуціанство складало філософську та структурну основу держави.
Конфуціанство – це не релігія в звичному сенсі слова, а духовне вчення, етична система. Саме конфуціанство формувало мораль і моральність корейського народу. Конфуцій учив: особистість повинна бути моральною. Цей мудрець виробив звід правил відносин між батьками і дітьми, жінкою і чоловіком, паном і підлеглим. Конфуціанство відрізняється особливим культом предків, шануванням батьків, і ці цінності і норми глибоко вкорінені в корейській культурі, в системі цінностей і поведінки людей. Спеціально конфуціанству в школах тепер, звичайно, не вчать, але в старовину конфуціанські тексти були обов'язковим предметом для вивчення в школі.
Для конфуціанства епоха Чосон стала періодом розквіту, а філософські погляди та високий рівень освіти того часу були для нього сприятливим середовищем, в якому сформувалась велика кількість видатних вчених.
Конфуціанство глибоко пустило коріння в свідомість корейського народу, що проявляється і в сучасному житті. Головними причинами для проведення конфуціанських церемоній були: повноліття, весілля, смерть, а також ювілейні дати, присвячені пам’яті Конфуція та його учнів.
Навіть сьогодні не можна сказати, що корейці повністю відмовились від традицій, звичок та стереотипів мислення, які своїм корінням сягають до конфуціанського вчення.
Підготувала
Костильова Л.
|