Головна » 2017 » Березень » 12 » Родоначальник французького імпресіонізму
18:05
Родоначальник французького імпресіонізму

Кажуть, що за кожним генієм стоїть жінка. В Едуарда було три чарівні музи, чиї зображення і створили дивовижний світ художника Мане . Вікторина, Сюзанна, Берта – усі ці жінки не розлучаються і досі. Їхні зображення висять поруч у залах Лувру і музею д’Орсе. Великий Мане увічнив на своїх полотнах і їхні пристрасті, і своє захоплення ними. 1865 рік, паризька публіка божеволіє від обурення: отой Мане, котрий знову образив добропорядних буржуа – вивісив на виставці оголену жінку, натурницю, що позувала для обох скандальних картин «Сніданок на траві» та «Олімпія». Звали її Вікторина Меран. На момент створення «Олімпії» дівчині було лише 19. Вікторині так і не вдалося закохати в себе легковажного Мане : в його житті були інші постаті. Її звали Сюзанна, вона була голландкою. У сім’ю Едуарда вона прийшла як піаністка: давала уроки музики молодшим братам художника. Вони одружилися. А він малював її на численних полотнах – дружина грає на роялі, дружина читає книжку, дружина оголена. Чи він любив її? Принаймні, Едуард із нею не розлучився, коли до безтями закохався у Берту Морізо, дівчину з променистими зеленими очима, з пристрастю у кожному погляді. Едуард малює її з якимось божевільним самовизначенням. Одинадцять портретів Берти за неповні п’ять років. Він не може насититися нею, вималювати її. Вони ніколи не були коханцями. Берта стала художницею, але на своїх полотнах вона жодного разу не зобразила Едуарда Мане. Сюзанна залишилася дружиною, яку не покинули. А Берта стала жінкою, з якою так і не одружилися. Читайте – це цікаво!
Орел М. Жінки і натхнення / М. Орел // Пенсійний кур’єр. – 2017. – 20 січня. – С. 11.

Підготувала Людмила Стадницька

Категорія: Прочитайте журнали | Переглядів: 265 | Додав: Bibliograf | Теги: великі художники. французький імпре | Рейтинг: 5.0 / 1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]