Що ми уявляємо собі, почувши імя Ламборджині? Суперкар, атрибут престижу
людини з верхніх ешелонів еліти. Їх тримають у своїх гаражах зірки Голівуду і
відомі спортсмени, арабські шейхи і європейські монархи. Ними захоплюються, їм
поклоняються, про них мріють, і готові продати душу дияволу, щоб стати їх
щасливими власниками...
Але є у цієї торгівельної марки і інша історія. Історія трудівників землі –
це трактори
Lamborghini
.
Щоб зрозуміти сутність трактора
Lamborghini
неодмінно
потрібно познайомитись із багатогранною особистістю його конструктора
– Ферруччо Ламборждині. 28 квітня 1916 року в
невеличкому селищі поблизу Феррари, на півночі Італії в сім’ї Антоніо та
Евеліни Ламборджині народився син – Ферруччо. Юний Ферруччо з раннього дитинства
цікавився тільки різними машинами та механізмами. Це захоплення привело його в
технічний інститут, а потім на факультет промислового дизайну Болонського
університету. Закінчення університету співпало з початком Другої світової війни
і в 1940 році молодий Ламбоджині був призваний до війська.Там,
працюючи механіком і провів він військові
роки,
застосовуючи свої знання та вміння
за
призначенням. Знайомі
постійно захоплювались
його талантом ремонтувати двигуни і машини, застосовуючи
мінімум запасних частин. Саме військова служба допомогла розвинутись технічному
генію. Досвід, отриманий в армії дуже пригодився Ферруччо і в мирному житті.
Відкривши гараж в містечку Пьєве ді Ченто, він прославився як
чудовий майстер. Спеціально для батькової
ферми Ферруччо сконструював свій перший трактор з шестициліндровим двигуном
Morris
,
переробленим під дизельне пальне, коробкою передач
General
Motors
і
диференціалом від Форда. Так Ламборджині отримав свої перші замовлення та
відкрив власне підприємство по випуску тракторів з емблемою бика. З 1955 року
він крім колісних тракторів став випускати і гусеничні. В кінці 50-х років
Lamborghini
Trattori
стала
ведучою фірмою
і випускала 1500
тракторів в рік.
Ферруччо не зациклювався у своєму бізнесі тільки на випуску
сільгосптехніки, а робив водонагрівачі, кондиціонери та інше. Були також плани
по випуску гвинтокрилів, але він не отримав ліцензію на цей вид діяльності.
На початку 60-х років Ферруччо вирішив втілити в життя свою мрію про
конструкцію досконалого автомобіля класу
GT
. У 1963
році була заснована компанія
Automobili
Ferruccio
Lamborghini
Spa
і
почалося будівництво заводу по випуску легкових автомобілів. Нове
автовиробництво розмістилось в містечку Санта-Агата в Болон’ї, всього за 15 км від Маранелло, де
випускали легендарні
Ferrari
.
Першим автомобілем Ламборджіні став прототип 350
GTY
. Дебют
машини відбувся на Туринському автосалоні в 1963 році, де вона отримала повне
визнання поціновувачів і стала однією із елегантних авто того часу.
На початку 70-х
Lamborghini
Trattori
, яка
експортувала більше половини своєї продукції, зіткнулась із фінансовими
проблемами на зовнішніх ринках. В результаті було прийнято рішення про продаж
тракторного відділення
Lamborghini
компанії
SAME
. Криза,
яка охватила Італію в 70-х роках, а також нафтова криза 1973 року заставили
Ламборджині продати контрольний пакет акцій свого автозаводу. Покупцем став
друг Ферруччо, швейцарський бізнесмен Георг-Генрі Россетті. При цьому вся влада
так і залишилася в руках Ферруччо, так як новий власник, внаслідок хвороби, не
приймав участі в управлінні компанією. В 1974 році, розчарувавшись у
автомобільному бізнесі, Ферруччо продав усі акції своєї автомобільної компанії.
З того часу власники її часто мінялися.
Нині нею володіє компанія «Ауді».
В кінці 80-х Ферруччо Ламборждині вернувся до сімейного бізнесу, яким так
ігнорував у молодості – виноградарства і виноробства.
Сьогодні марка
Lamborghini
входить у склад
Same
Deutz
-
Fahr
і
займається випуском гусеничних і колісних тракторів. Трактори
Lamborghini
вважаються
представниками елітної марки і фарбуються тільки в оригінальний фірмовий колір -
срібний металік. Трактори
Lamborghini
експортуються
практично у всі континенти і заслужили дуже високу репутацію.
|