Лариса Денисенко
- автор з унікальним для української літератури досвідом. Вона - фаховий юрист з міжнародного, цивільного та адміністративного права. Деякий час була автором та ведучою (разом з Юрієм Макаровим та Анатолієм Єремою) культурологічної програми «Документ» та «Документ +» на каналі 1+1 та 1+1 International, працює як сценарист на телевізійних проектах, пише колонки, оповідання та есе як для глянцевих журналів («Женский журнал», «Elle Україна», «Harper’s Bazaar Україна», «Домашний очаг. Украина» тощо), так і для бізнес-тижневиків («Фокус», «Профіль» тощо). Зараз у її доробку біля десяти книжок для дорослих та дітей. Дебютний роман Лариси Денисенко «Забавки з плоті та крові» був відзначений гран-прі Всеукраїнського конкурсу романів та кіносценаріїв «Коронація слова» (2002). Книжки «Танці в масках» та «Сарабанда банди Сари» отримували звання «Краща українська книга» за голосуванням читачів та професійного журі тижневика «Корреспондент».
Її творчість – це абсолютний успіх у літературі. А таке рідко трапляється. Якісний гумор, яким приправлені навіть найсльозливіші епізоди, сміх, хеппі-енд, зрештою, робить її романи придатними для читання усіма статями та віковими категоріями. Ретельніший огляд її нової книги виявляє, що
«
Калейдоскоп часу»
- це збірка оповідань та перевидання комедійної драми 2006 року з математичною назвою «24:33:42». Читати її надзвичайно цікаво. З героями постійно щось відбувається, сюжет насичений розповідями, історіями, описами - і все це дуже органічно переплітається і становить гармонійне ціле. Такє враження, що авторка якимось фантастичним чином влізла в чужу оболонку і прожила частину чужого життя зі властивими їй дотепністю та мудрістю. Їй удається така майстерна розповідь, що кожен персонаж вростає в життя читача, як новий приємний знайомий, навіть якщо той досі не дуже уявляв собі, чим живуть, наприклад, закохані в наркоманок юнаки, програмісти-емігранти, перекладачки-офіціантки, травмовані важким дитинством психоаналітики чи тричі заміжні самотні жінки…
Її оповідання мелодраматичніші за романи – з них чітко видно, що написані вони жінкою і для жінки. Роман «24:33:42» дещо інший. В авторки виникла ідея написати роман про стосунки трьох дорослих людей, які змінюють звичний для них спосіб життя і себе заради іншої людини. Герої потрапляють в драматичні життєві ситуації, часом боляче ранять одне одного і самих себе своїм нерозумінням, але тим не менш мають здатність дивувати й немалу внутрішню силу, аби змінювати себе і світ довкола себе. Головна героїня Олександра —
«це жінка, яка всотувала від мене майже 80% мене самої. Звичок, переконань, уподобань, характера, почуття гумору, ігор, прагнень, відношення до життя. Я не можу сказати, що ця історія автобіографічна цілком й повністю, але я багато чого прописала з того, що пережила сама. Можна сказати, що Шу — це моє дзеркальне відображення.»
- говорить автор. Як навчитися не тільки чути, але й слухати? Як навчитися любити не вигадку, а живу людину з плоті та крові, з сталими звичками або з неприємним сміхом або з оберемком дивних родичів? І чи варто це робити? Відповіді на ці запитання дасть «24:33:42». Книга дуже сподобається усім, хто прагне розслабитися та посміхнутися. Тим, хто готовий побачити світ під іншим кутом зору: цікавим, дотепним та сповненим сюрпризів.
Кудіна О.
|