17:16
Як музика стала вільною.
|
|
Стівен Вітт у своїй книзі «Як музика стала вільною. Цифрова Революція та перемога піратства» вирішив зробити декомпозицію проблеми піратства аж до конкретних людей по різні сторони барикад: від працівника фабрики компакт-дисків, який став джерелом витоків більше ніж 2000 альбомів, до легендарного Дага Морріса, який встиг покерувати усіма трьома мейджор-лейблами. Це одна з перших спеціалізованих книжок про музичну індустрію, перекладена українською мовою і видана видавництвом «Наш Формат». І це одна з найбільш захоплюючих документальних книжок. У центрі історії Вітта не індустрія, а особистості. Декілька людей, які посприяли появі та поширенню формату mp3, а разом з ним — розвитку інтернет-піратства. «Як музика стала вільною» нагадує телесеріал із яскравою драматургією. Ми слідкуємо за кількома героями, які жодним чином одне з одним не пов’язані. Ба більше, вони і не можуть бути пов’язані. Вони з різних соціальних прошарків, різного роду діяльності. Вони навіть живуть на різних континентах. Але по ходу розвитку сюжету життя цих людей перетинається все тісніше.
Книгу Стівена Вітта варто читати, якщо ви коли-небудь задавалися питанням: як так взагалі вийшло, що ми перестали платити за музику? Як так вийшло, що на початку 2000-го року (коли формат mp3 вже кілька років існував) музична індустрія отримувала надприбутки, а через 5 років скотилася до найнижчого рівня в історії? В чому філософія піратів? Чи мало піратство організований характер і чи справді пірати мріяли про те, аби насолити мейджорам? Автор пише легкою, доступною і вільною мовою. Було б дивно, якби книжка про піратів була написана канцеляритом, еге ж? Тому Вітт не соромиться називати певні речі лайном, а певних людей — бовдурами. Але автор, як досвідчений журналіст, чітко тримає лінію об’єктивності. Кожна його думка підкріплена документами чи спогадами свідків подій. Вітт проробив колосальну роботу, зібравши інформацію, яка без нього могла зникнути навіки. А. Хамедюк |
|
|
Всього коментарів: 0 | |
|
|