11:46
Ганна Владимирська. Мистецтво розуміти мистецтво
|
|
Ця книга про сучасне мистецтво. Такий своєрідний арт-гід кращими музеями та галереями. Подорож їх особливим, неповторним світом, яка розпочинається від кінця 19 і продовжується до 21 століття. 150 років неймовірних творів і геніальних художників. Від сліпучої сили імпресіоністів - до вибухової сили авангарду, від «живописців щастя» - до «приголомшливого синтезу мистецтв». Великі художники… Видатні полотна… «Чарівливість і таїна» неперевершених шедеврів… «Ілля Єфимович Рєпін стояв на виставці перед картиною Врубеля і розглядав прищуленим оком «Демона, що сидить». Вперше у житті він відчував шалену, чорнющу, нестерпну заздрість. Навіть самому собі не міг пояснити, чому ніколи раніше не заздрив, лише захоплювався і вчився у великих майстрів минулого, а тут… Не помічаючи, як спливає час, він, ніби приклеєний, стояв перед «Демоном», і захват, змішаний з люттю, не давав йому відійти від цієї божевільної картини…» - «печальний Демон, дух вигнання, літав над обширом земним…» «Магія мистецтва проявляється завжди несподівано»,- зазначає автор.
І так само, несподівано, з перших сторінок, нас полонить магія слова Ганни Владимирської: «Ви навіть не можете собі уявити, як голландці демонструють свою любов до Ван Гога за допомогою квітів! У павільйоні Віллема – Олександра збудовано кілька «просторів Вінсента», наприклад, нічна кав ’ ярня та сама, написана Ван Гогом. Тоді він жив і працював в Арлі, тож повна назва картини звучить так: «Тераса кафе на площі Форум в Арлі вночі». Так от, завдяки мистецтву голландських декораторів саме до тієї кав ’ ярні ви можете увійти, зайняти один із високих стільців і дивитися на величезні зорі над головою. Це подорож не просто в часі, а в просторі мистецтва! А саму «Нічну кав’ярню» оточує чудова колекція тюльпанів – махрових, фантастичних кольорів і неймовірних розмірів». Ганна Владимирська ділиться вмінням бачити, відчувати, знаходити красу навіть у звичайному і «наповнюватися нею постійно». Вражаючі сторінки, присвячені Ван Гогу, Полю Сезанну, Едуарду Мане, Густаву Клімту, Клоду Моне, Амадео Модільяні, Пабло Пікассо, Сальвадору Далі, Казиміру Малевичу… Українським геніям Катерині Білокур, Івану Марчуку, Анатолію Криволапу, Владиславу Єрко, Олексію Владимирову, Владиславу Шершевському… Відображення світу таким, яким він є у цю коротку мить, світ у момент перетворення – на вас чекають справжні живописні шедеври та дивовижні відкриття. До вас прийде і розуміння важливості майстерно зображених деталей, і відчуття внутрішньої енергетики картини, коли вона ніби оживає, і магнетизм досконалого колориту. «Кожне полотно, якщо постояти біля нього хоч хвилину, підключається до тебе, хочеш ти чи ні, ніби якийсь портал, а краще сказати – жива людина зі своєю особистістю, історією, характером. Вона, ця картина, тобі грає, розповідає, показує. Вона і текст, і вистава, і музика, і кіно, хоча всього лише живопис. Як це виходить, не зрозуміло: магія, здатність генія вдихнути щось особливе у створене, аби воно стало живим» Завдяки книзі «Мистецтво розуміти Мистецтво», ви дізнаєтесь: Що і як дивитися в найкращих музеях та галереях світу? Як орієнтуватися в музеях без гіда? Картини яких майстрів не можна оминути? Які є стилі в живописі та як їх розрізняти? Які емоції пробуджують картини геніїв? Про автора. Ганна Владимирська - педагог, журналіст, письменниця. З під її пера вийшло понад 50 книг, у тому числі художня література для дорослих та дітей, книги з мистецтва, педагогіці, психології. Також на рахунку письменниці - більш ніж 200 статей і ессе з мистецтва. У 2013 році книги Ганни Владимирської, за версією журналу «Фокус», увійшли до ТОП-10 найбільш популярних книг України. З автобіографії: «Я живу в Києві. Мої батьки тут жили. І дідусь з бабусею теж. І тому не дивно, що всі мої книги, до якого б жанру вони не належали: детектив, книги з мистецтва, проза для дітей, або науково-популярні видання — це література, яка відображає життя, яким воно є, тут і зараз. За першою освітою я — художник, за другою — мистецтвознавець. Можливо, саме тому, я вважаю процес читання арт-терапією. Писати книги сьогодні для мене значить радувати читача захоплюючим сюжетом і приносити задоволення стилем, що нагадує розмову з доброзичливим співрозмовником. Я переконана, що сучасний читач не просто жадає новизни і гостроти (хоча і це важливо для хорошої літератури), але й часто шукає в книзі моральний фундамент та підтвердження своїх думок…» Галина Конарчук
|
|
|
Всього коментарів: 0 | |
|
|