ЕКСКУРС В ІСТОРІЮ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ - 19 Вересня 2013 - Порадник читача
Головна » 2013 » Вересень » 19 » ЕКСКУРС В ІСТОРІЮ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ
14:33
ЕКСКУРС В ІСТОРІЮ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ

Туризм в Україні належить до найбільш динамічних напрямів розвитку підприємницької діяльності. Він генерує значні прибутки, охоплює мільйони людей, що подорожують з певною метою. Це й різні за видом діяльності туристичні підприємства, які функціонують на внутрішньому і зовнішньому ринку, пропонуючи продукти, що мають задовольнити мінливі сподівання споживачів за невизначених умов оточення. З кожним роком розвиток туризму в Україні набуває все більших обертів. Щороку нашу державу відвідує в середньому 17 млн. іноземців, більшість яких є громадянами країн СНД, а третина приїжджає з ЄС . Україна є одним зі світових лідерів з міжнародного туризму і посідає сьоме місце за кількістю відвідувань щороку. Таким чином, туристична галузь має надзвичайно важливе значення для економіки нашої держави, а розвиток цієї сфери суспільного життя повинен стати одним із пріоритетних завдань на найближче майбутнє.
Перші форми туризму почали проявлятися на території України дуже давно. Людям завжди була притаманна природна цікавість, їм кортіло дізнатися, як живуть інші народи, чи просто відвідати інші землі в пошуках чогось незвичайного. Розвитку туризму сприяло вдале геополітичне положення України, що розташувалася на перехресті багатьох важливих торгівельних шляхів. Завдяки цьому нашу країну щороку відвідувала значна кількість іноземних купців, які, приїжджаючи додому, розносили славу про Україну, про її багаті природні ресурси, гостинний народ та цікаві традиції, тим самим приваблюючи все більше охочих побувати в Україні.
Перші організації, що пропонували здійснення туристичних подорожей (туристичні бюро), почали виникати наприкінці ХІХ ст. Так, 1895 року розпочало діяльність Ялтинське екскурсійне бюро, яке стало однією з перших подібних організацій в Україні. Згодом аналогічні організації створюють і на заході країни – основними центрами розвитку туризму стають Львів, Перемишль, Галич тощо. На межі ХІХ-ХХ ст. починається освоєння рекреаційних місцевостей в районі Яремче, Ворохти, Косова, Верховини та ін.
Із приходом ХХ ст. розвиток туризму в Україні відбувається значно інтенсивніше. У 20-х роках на Донбасі, як найбільш промислово розвиненому регіоні, починають працювати перші будинки відпочинку. Згодом подібні заклади створюють і в інших місцевостях. Почала розвиватися специфічна галузь – курортологія.
Зі здобуттям Україною незалежності починається новий період розвитку туризму. У перші роки після проголошення самостійності нашої держави туристична галузь значно занепала. Нині Україна має значний потенціал для розвитку туристичної індустрії. Так, на території нашої держави функціонують більше 3000 закладів оздоровлення та відпочинку, майже півтори тисячі готелів, кемпінгів тощо. Діяльність понад 3000 підприємств пов’язана з обслуговуванням туристів та туристичною діяльністю загалом.
В Україні створена значна кількість природоохоронних територій. Найбільшою популярністю користуються Карпатський та Шацький національні природні парки, біосферний заповідник «Асканія-Нова», численні дендропарки, заказники, пам’ятки садово-паркового мистецтва. Не менш відвідуваними є місця розкопок на території існування древніх міст – Херсонесу, Ольвії, Тіри та ін.
В останні роки в Україні швидкими темпами розвивається сільський зелений туризм, основне завдання якого полягає у відпочинку туристів від міського шуму та метушні, ознайомленні з історико-культурними пам’ятками та місцевими звичаями і традиціями.


До вашої уваги пропонуємо ознайомитись з такими виданнями по історії розвитку туризму та туристичних послуг в Україні:

1. Афонченкова Т. М. Менеджмент і маркетинг туризму : навч. посіб. / Т. М. Афонченкова, О. В. Булюк, Б. П. Масенко, Ю. В. Панченко, Н. В. Федотова. – К. : «Вид-во Ліра-К», 2012. – 364 с.

2. Забуранна Л. В., Сіренко К. В. Маркетингові комунікації туристичних підприємств: Сучасна теорія і практика : монографія / Л. В. Забуранна, К. В. Сіренко. – К. : «Вид-во Ліра-К», 2012. – 152 с.

3. Кудла Н. Є. Маркетинг туристичних послуг : навч. посіб. / Н. Є. Кудла. – К. : «Знання», 2011. – 351 с. + компакт-диск.

4. Кудла Н. Є. Менеджмент туристичного підприємства : підр. / Н. Є. Кудла. – К. : «Знання», 2012. – 343 с.

5. Мальська М. П., Бордун О. Ю. Організація та планування діяльності туристичних підприємств: Теорія та практика : навч. посіб. / М. П. Мальська, О. Ю. Бордун. – К. : «Центр учб. л-ри», 2012. – 248 с.

6. Рутинський М. Й., Зінько Ю. В. Сільський туризм : навч. посіб. / М. Й. Рутинський, Ю. В. Зінько. – К. : «Знання», 2006. – 271 с.

7. Управління регіональним розвитком туризму : навч. посіб. / Д. М. Стеченко, І. В. Безуглий, Н. П. Турло, С. М. Мархонос. – К. : «Знання», 2012. – 455 с.

8. Шандор Ф. Ф., Кляп М. П. Сучасні різновиди туризму : підр. / Ф. Ф. Шандор, М. П. Кляп. – К. : «Знання», 2013. – 334 с.

9. Школа І. М., Корольчук О. П. Менеджмент туризму : підр. / І. М. Школа, О. П. Кляп. – Чернівці: «Книги – ХХІ», 2011. – 464 с.

Категорія: Прочитайте книги | Переглядів: 370 | Додав: texnik | Рейтинг: 0.0 / 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]