09:43
Чуттєва культура
|
|
Стаття : Сенченко М. Футурологічний прогноз розвитку людства в ХХІ столітті / М. Сенченко // Вісник Книжкової палати. – 2017. – № 3. – С. 3–9 , є спробою представити футурологічний прогноз розвитку людської цивілізації в ХХІ столітті. В його основі лежить бачення боротьби західної моделі розвитку людства – чуттєвого типу культури – проти виникнення і затвердження ідеаціонального типу культури і приходу до влади нової еліти, вихованої цією культурою. Таку боротьбу веде глобальна олігархія (Г-олігархія) , яка прагне недопущення розвитку і впровадження нового ідеаціонального типу культури. Ця боротьба спостерігається сьогодні в Сполучених Штатах Америки, країнах Європи і Китаю. Кожна культура індивідуальна. Вона має власний менталітет, свою систему істинності і пізнання, власну філософію і світогляд, тип релігії та стандарти «святості», форми мистецтва та літератури, правила моральності і кодекси поведінки, свою економіку і політику, закони і покарання. На цій основі виникає особливий, притаманний саме даній культурі тип особистості, що володіє специфічним менталітетом і поведінкою. Соціодинамічна модель видатного російсько-американського ученого Пітирима Сорокіна є послідовною зміною певних типів культури. Сорокін виділяє залежно від домінуючих цінностей три типи культури: ідеаціональна – переважають процеси пізнання; чуттєва – панування сенсорного переживання; ідеалістична – в центрі перебуває ідеологія. Нинішня «чуттєва» культура, вважав П. Сорокін приречена на занепад, оскільки саме вона призвела до деградації людини і надання системі цінностей відносного характеру. Ми живемо, думаємо і діємо в сутінках ночі перехідного періоду, з його страхами, гігантськими руйнуваннями і несамовитими жахами. Якщо людство зуміє уникнути непоправної катастрофи ще більших світових війн, то прийдешнім поколінням людей належить зустрічати зорю нового величного порядку. Чи є альтернатива трансгуманізму, які плани Г-олігархії, у чому суть соціодинамічної моделі П. Сорокіна, ви дізнаєтеся зі статті М. Сенченка.
|
|
|
Всього коментарів: 0 | |
|
|