Після головної ролі в німому фільмі Якова Протазанова «Аеліта» Юлія Солнцева стала першою зіркою молодого радянського кінематографа. Режисери навперебій запрошували її зніматися, навіть голлівудські кіношні метри зацікавилися акторкою з яскравою та незвичайною зовнішністю. Але вона залишила і кар’єру і шанувальників заради тоді ще молодого Олександра Довженка, що працював на провінційній Одеській кіностудії …
В 1928 році, перебуваючи в Одесі разом з родиною режисера Миколи Шпиковського, Юлія подивилася картину Олександра Довженка «Звенигора», яка щойно вийшла на екрани, та вражена побаченим в захваті сказала : «Як це талановито, як ні на що не схоже!». Через деякий час акторка знову відвідала сім’ю Шпиковських .І раптом зайшов Довженко. Усі здивувалися, адже Олександр Петрович був мало знайомий із цією родиною, й дуже рідко бував тут. «Знаєте, я приніс апельсин» : весело сказав він. І став, як фокусник, виймати з кишень пальто, з капелюха, з-під сорочки величезні апельсини. Це було забавно. А потім Довженко сказав Юлії: «Я прийшов по
вас». Вони вийшли від Шпиковських уже разом і довго бродили нічною Одесою. Це було справжнє, велике і взаємне кохання, заради якого Солнцева залишила кар’єру акторки й стала для режисера-початківця надійною опорою та помічницею. Без цього кохання,можливо, й не було б того Довженка, який зняв «Землю», «Щорса», «Арсенал». Про цікаву історію життя і кохання відомого українського кінорежисера Олександра Довженка ви дізнаєтеся, коли ознайомитеся зі статею:.
Дорош Є. Юлія Солнцева: муза Довженка / Є. Дорош // Пенсійний кур’єр. – 2016. – 5 серп. – С.10.
Підготувала
Л. Стадницька
|